אודות

היי, אני הגר. הבלוג שלי עוסק בפיתוח תוכנה ובעיקר בקהילה, בתעשייה ובמסגרות ההכשרה המקצועית שסביב התחום הזה. ב־2016 התחלתי תהליך של הסבה לפיתוח ווב אחרי הרבה שנים בתחום אחר, ומאז אני מקבלת הרבה פניות ושאלות:

  • איך אפשר לעשות הסבה ועד איזה גיל?
  • איך למצוא עבודה ראשונה בתחום?
  • איך ללמוד תכנות לבד?
  • עשיתי חצי תואר ולא סיימתי – איך מממשיכים מכאן?
  • מה ללמוד?
  • איך מתחילים יכולים לצבור ניסיון?

הבלוג מוקדש לכל הנושאים האלה, כלומר מתמקד בטיפים למתחילים ולמתחילות. בנוסף, לפעמים אני כותבת גם על דברים אחרים שמעניינים אותי ונראים לי פחות או יותר רלוונטיים.

הבלוג מנוסחת בלשון נקבה וזכר לסירוגין כי מגדר זה חרטא.

קצת על תהליך ההסבה שלי

באפריל 2018 התקבלתי ל־Google Summer of Code, שזה רק הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים. זו תוכנית מענקים שבמסגרתה סטודנטים מתנדבים שלושה חודשים בארגון אופן סורס. גוגל נותנת לסטודנטים מלגת קיום, והארגון שאליו הם מצטרפים נותן להם מרחוק גישה לסביבת הפיתוח הדרושה, וכן ליווי והנחיה בעבודה על הפרויקט. זו תוכנית שבאים אליה כל שנה סטודנטים מכל העולם. במחזור שלי 11.63% מהסטודנטים המשתתפים היו נשים, והיו רק 2 סטודנטים מישראל.

אני בחרתי בקרן ויקימדיה. זה מקום עם קהילה מאוד חזקה שההשקעה שלה בלהיות ידידותית למתחילים בהחלט מורגשת. היו לי מנטורים נהדרים שלימדו אותי המון. זה גם היה למעשה המפגש הראשון עם codebase גדול ומורכב, והייתי בהלם קל. בסופו של דבר עבדתי רק על חלקים קטנים מתוכו, אבל שמחתי שיצא לי ללמוד ולהכיר איך בנויה מערכת גדולה ואיך עובדים עליה בעולם האמיתי. יומן המסע שלי מהתקופה הזו נמצא בבלוג השני שלי, למי שאוהב לקרוא באנגלית.

לפני כן בניתי פרויקטים כעצמאית, מה שאני בעצם עושה גם עכשיו. הפרויקטים כללו pair programming ו־CR ל־SPA, בניית אתרים רספונסיביים בטכנולוגיות מודרניות, כולל Node.js, Express.js, Handlebars.js, HTML5, CSS3, jQuery ו־Bootstrap, וכן חידוש העיצוב ופיתוח תבניות לאתרי וורדפרס.

תרומות קוד פומביות

גיטהאב
גריט

פרויקטים מתקופת הלימודים ומהתמחות הקיץ

אפליקציה לציור סימטרי: כי למה לצייר שמונה משולשי פיצה, כשאפשר לצייר אחד ולקבל עוד שבעה בחינם.

OOUI tutorials: שכתוב של מדריכי לימוד לספריית וידג׳טים פנימית המשמשת את מפתחים בקרן ויקימדיה לבניית פרויקטים.

דף מידע לנבחנים אקסטרנים ולמתעניינים: כי להרבה בני נוער אין מה לעשות בבית ספר, ואולי מגיע להם לסיים בגרות בכל זאת. לפעמים אני מקבלת דרך האתר פניות לייעוץ מתיכוניסטיות, חיילים ואפילו מורות. חשוב לי לציין את זה, כי זה מוכיח שבסופו של דבר אפשרי ולגיטימי עדיין לבנות דברים ב־PHP, בפרט טופס יצירת קשר. כן, אני יודעת שזו עמדה לא פופולארית.

תחביבים

תמיד התעניינתי בבלשנות, וגם אחרי שהתחלתי בהסבה החלטתי שאין סיבה לוותר על זה. כיום אני לומדת לתואר שני בלימודים קוגניטיביים של השפה ומתקדמת בו אט־אט לצד עבודה בפיתוח ווב.

בנוסף, בשנים האחרונות אני נהנית מתפירה ועיצוב של בגדים, תיקים ועוד.
בתמונה: קייס שהכנתי לסמארטפון.

קייס לסמארטפון
לינוקס בפנים, לינוקס בחוץ