פזמון להאקתון

האקתונים: מי, מה, מו

בהאקאתון מתקבצים אנשים רבים (בעיקר מתכנתות, אבל גם א.נשות עיצוב מוצר, UX, עיצוב גרפי ועוד) במתחם אחד, ועובדים על פרויקטי תכנות. מרכיבי ההאקתון האופייניים:

  • האק. לא האקינג במובן של מיסטר רובוט, כלומר לא בהקשר של אבטחה. יותר במובן של חדוות יצירה וגילוי באמצעות קוד, פתרון בעיות וכדומה.
  • אתון. חובה שתהיה לפחות אתון אחת בחבר השופטים.

עכשיו ברצינות:

  • תחרות נושאת פרסים
  • עבודה בקבוצות
  • לילה לבן

מרכיבים אלה הם בגדר רשות בלבד, ואילו מרכיב החובה היחיד הוא:

  • פיצה
פיצה
^ פיצה שהייתה יכולה להיכתב בהאקתון

האקתונים יכולים להתמקד בתימה מסוימת, למשל עסקית, חינוכית או חברתית. נושא ספציפי יכול להיות מניעת ביריונות רשת, או… נגיד, ביטקוין. והם יכולים גם להתמקד בטכנולוגיה מסוימת, כמו למשל פרונטאנד, או… נגיד, ביטקוין. לפעמים עומד מאחוריהם ארגון גדול כמו בנק, לפעמים מארגנת אותם עמותה, ולפעמים מארגן אותם ידידכם מיקי בסלון ביתו (האקתון ביתי). לפעמים חברות מקיימות האקתונים פנימיים שלהן, אבל כמובן שלא מדובר פה על הסוג הזה.

מה התועלת בהאקתונים?

א. העולם מרוויח: זו הזדמנות לתרום משהו לחברה וליקום. לפעמים מגיעים לתוצר מוגמר שיכול להביא תועלת. בדרך כלל זה קורה רק אם מתחילים את העבודה על הפרויקט הרבה לפני ההאקתון עצמו. אבל אם אין לכם קבוצה ופרויקט מראש, אפשר פשוט לבוא ולמצוא למי להצטרף.

ב. אתם מרוויחים: לפעמים זוכים בפרס כספי. אבל חוץ מזה:

  • זו הזדמנות להתנסות בעבודה אינטנסיבית
  • עבודת צוות, חשיפה לצורות עבודה שונות משלכם
  • דרך להכיר אנשים שיש לכם איתם תחומי עניין משותפים
  • דרך להרגיש טוב עם הפרעת השינה שלכם

אה, וגם:

איפה מוצאים האקתונים?

חברה אמרה לי פעם: ״כל רעיון שתעלי בדעתך, הזוי ככל שיהיה, מישהו המציא את זה כבר, ואפשר למצוא את זה באינטרנט. וההוכחה לזה היא פורנו מומינים״.

שכל אחד יעשה עם המידע הזה מה שמתאים לו. אני העדפתי לקחת את המילה שלה בנושא ולא לגשת לבדוק. אבל הנה מה שרציתי לומר בזה: יש אינטרנט, ואפשר למצוא שם כל דבר שעולה על דעתכם. התשובה לכל בעיות הידע שלכם נמצאת בקצות האצבעות. יש דפדפן אפילו בסמארטפון. עם זאת, לפעמים אנשים פשוט צריכים מענה אנושי. אז הלכתי ל״אינטר־נט״ הזה של הצעירים והקלדתי מילים, ואנו נבחן יחדיו את הממצאים.

בדיוק מה שחיפשתן. נכון להיום הדף מעודכן, ומתפרסמים בו האקתונים חדשים כמה פעמים בחודש. שווה לעקוב! בעצם אפשר להפסיק לקרוא את הפוסט בשלב זה וללכת לחפש שם האקתון כלבבכן (סתם, יש עוד מידע שימושי בהמשך). אפשר למצוא שם אפילו מידע על האקתונים לאוכלוסיות ספציפיות, כמו תלמידות חטיבת ביניים.

גם זה מקור עדכני ורלוונטי נכון להיום, אבל נראה שלפעמים יש בו הספמות לא קשורות.

יש להם ניוזלטר, ואם נרשמים אמורים לקבל מידע על האקתונים קרובים. באתר עצמו ראיתי בעיקר חפירות על האקתונים, כלומר כתבות. נראה לי שזה נחמד, אז החלטתי לכלול גם את זה כקישור מומלץ.

נשמע שהם מפרסמים מידע על האקתונים שמתקיימים ומסייעים בהפקת האקתונים. על פניו מרגיש סופר־רלוונטי, אבל האמת היא שלא הבנתי כלום מהאתר הזה. מה שכן, הם קראו לחלק ה״אודות״ שלהם ״על אודות״, אז אני מניחה שיש להם עורכת לשון קשוחה, ואי אפשר שלא להעריך את זה.

אחרי שמוצאים האקתון

מצאתן האקתון מתאים? מגניב. עכשיו מה? אפשר לחפש בפייסבוק אם מתארגנת קבוצה של אנשים שמחפשים למי להצטוות לקראת האירוע. אם לא מוצאות, אפשר להקים קבוצה למטרה הזו. לפעמים יוצא מזה משהו. לי אישית הייתה עם זה התנסות פחות פרודוקטיבית (לא הצלחנו לארגן קבוצה), אז אין לי הרבה מה לספר. 🤷

האקתון ביתי

האמת הקשה והכואבת היא שהשתתפתי בעיקר בהאקתונים ביתיים, שזה ז׳אנר ייחודי.

מה היה: כל אחד עבד על פרויקט אישי או על תרגיל בית, ולא נדרשה תימה מקשרת בין התחומים. אם מחליטים על שעה מסוימת שבה כולם נוכחים ושבה מתחילים, אפשר לערוך סבב שבו כל אחת מספרת על מה היא עובדת, אבל מעבר לזה אין המון מעורבות אישה בענייני רעותה. עובדים בנפרד. אה, והייתה אספקה מתמדת של דברים טעימים, שזה בעצם רוב מה שמגדיר את זה כהאקתון.

הדבר הנוח בהאקתון ביתי הוא שככה אפשר להתחמק מהבעיה של חיפוש האקתון. אם יש לכם מקום בבית וחשק לארח, אתם יכולים פשוט לארגן אותו אצלכם. יש מקרים שבהם זה מה שהכי מתאים.

אז שכל אחד יבחר מה שמתאים לו. בהצלחה לכולן!

ועוד ציור לסיום, שנצא מפה באווירה טובה:

Octocat
Octocat

2 תגובות בנושא “פזמון להאקתון”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × 3 =