הכנה לראיונות טכניים

עונת הראיונות בפתח (זה נכון תמיד), ואחת השאלות שחוזרות הרבה היא איפה יש אתרים מומלצים לתרגול לקראת ראיונות. הגעתם למקום הנכון, ריכזתי פה טריליארד דברים. והפוסט הוא גם בשבילי, שיהיה לי רפרנס לעת הצורך.

באופן אישי אני לומדת די גרוע לראיונות. אני אף פעם לא משתמשת באתרים כאלה, ואחר כך אני אומרת שיט!! למה לא למדתי! יכולתי לדעת את השאלה הזאת אם רק הייתי מתרגלת מאות שאלות אקראיות!!

ככה זה, אני יותר אוהבת להשקיע בפרויקטים עם משמעות ועומק. קשה לי לקבל את זה שצריך ללמוד לשיחת היכרות מקצועית כאילו מדובר במבחן. אבל זה הסטנדרט בתעשייה הזו, אז נשנס מתניים ונעשה כמיטב יכולתנו.

שאלות על כל השפות

הרי לכם מאגר גדול של מאגרי שאלות במגוון שפות ונושאים. אני מאמינה שהרבה מהם כוללים גם תשובות. מטעמים אגואיסטיים יוקדש סעיף נרחב יותר לפיתוח web. אוי תעשו לי טובה, כאילו שלא ידעתם לאיזה בלוג אתם נכנסים.

שאלות על פיתוח web, ווהו!

ימבה שאלות על ריאקט כולל פתרונות.

המון שאלות על אנגולר כולל פתרונות.

טייפסקריפט – שאלות ותשובות.

מאות שאלות על ג׳אווסקריפט כולל תשובות ודוגמאות קוד.

עוד שאלות ג׳אווסקריפט עם תשובות מוסתרות שאפשר ללחוץ על הדבר ואז התשובה נגלית.

שאלות אלגוריתמים בג׳אווסקריפט כולל פתרונות.

פתרונות בג׳אווסקריפט לשאלות מהספר Cracking The Coding Interview. זה דורש התקנה והתעצלתי לבדוק אם זה עובד ואיך זה נראה בדיוק, אבל נשמע מסקרן על פניו. הפעם האחרונה שהפרויקט עודכן הייתה ב-2017. אם אתן מחליטות לבדוק את זה אשמח לשמוע איך הלך. ואולם, למי שמכיר.ה ואוהב.ת ללמוד מהספר, אולי דרך יותר טובה ללמוד תהיה להכין פרויקט כזה בעצמך?

אתרים לתרגול

אתגרים לתרגול לקראת ראיונות טכניים מציעים תוכן במגוון שפות תכנות, הידד! חלקם דורשים ליצור חשבון משתמש כדי שתוכלו לעקוב אחרי ההתקדמות שלכן (ואולי גם כי הם עולים כסף? לא בדקתי). אחרים מאפשרים לוגאין עם חשבון הגיטהאב, אם יש לכם.

LeetCode – ראשון ברשימה כי שמעתי שהוא מאוד אהוב. טרם ניסיתי.

FullStack Cafe – אתר מגוון מאוד לראיונות פולסטאק.

Exercism – פלטפורמת תרגול אופן-סורסית עם מגוון שפות. לא שמעתי עליה כלום אבל הלוגו חמוד אז היא נראית לי חמודה. אפשר להתחבר עם חשבון הגיטהאב, מהיר וקל. יש מנטורים שנותנים לכם פידבק על הקוד – אפשר לבחור אם בא לכם להיעזר במנטור.ית או סתם לתרגל לבד.

Codewars – תרגילים בשפות שונות וברמות שונות. צוברים ניקוד לפי הרמה שמגיעים אליה. העיצוב והתימה מתאימים מאוד אם אתם רוצים לחוש עצמכם כנינג׳ות אך פחות מתאימים אם שאיפתכם היא להרגיש תותחים אז שכל אחד יעשה את השיקולים שלו. מאפשר לוגאין עם גיטהאב.

Hackerrank – תכנות אתגרי! מטרת התרגול היא מדידה והערכה של כישורי הפיתוח שלכן. אני לא חושבת שתכנות צריך להיות תחרות, אבל כל אחת ומה שנותן לה אדרנלין 😅🤷🏻‍♀️

בתשלום יש את Interview Cake שאני לא מכירה, אבל שמעתי שמומלץ. ממה שהבנתי האתר מתאים לתרגול אלגוריתמים. אם נרשמים לניוזלטר מקבלים פעם בשבוע שאלה ושבוע לאחר מכן את הפתרון עם פירוט של צורת החשיבה שמאחוריו. נכון לעכשיו הם מציעים שבוע ניסיון חינם.

סימולציה

בנוסף לכל הכלים האלה שעומדים לרשותכן, אם יש לכן אפשרות, מאוד (מאוד (מאוד)) מומלץ לעשות סימולציה של ראיון עם חבר.ה או עם מפתח.ת עם יותר ניסיון.

התרגול מול המחשב חשוב וטוב. רק שבסיטואציה של הראיון עצמו לא בטוח שתשתמשו במחשב. יכול להיות שתצטרכו לכתוב על נייר או על לוח. יכול להיות שתצטרכו לכתוב פתרון לבד בחדר. בהרבה חברות מקובל לפתור תוך כדי דיאלוג. רוצים לראות איך זה לחשוב יחד איתכם על פתרון ואיך נראית התקשורת שלכם בזמן עבודה משותפת. בראיון כזה תצטרכו לדבר ולהסביר תהליך חשיבה, לבקש שאלות הבהרה וכדומה.

הכל תלוי בסוג הראיון או המבחן. בכל מקרה, זה יהיה שונה מלשבת מול מחשב לבד בבית כי יש שם עוד אנשים וזה משהו אחר לגמרי. לכן כדאי מאוד לתרגל מראש גם את הדיבור בעל פה על החומר. כך הוא יבוא יותר בטבעיות בזמן אמת.

יש אתרים שמציעים שירות של ראיונות פרונטליים, כמו למשל Interview Buddy אבל אין כמו תרגול פנים אל פנים. אני גם מניחה שאתרים לראיונות פרונטליים עושים את זה רק באנגלית. אולי זה מועיל כשיודעים שצפוי ראיון באנגלית. רוב הראיונות שלי היו בעברית, אבל קרה גם שעבדתי תקופה בצוות שהיה מפוזר ברחבי העולם ועשינו פגישות וידאו באנגלית – וזה נתן לי כמובן הזדמנות לתרגל את זה קצת, מה שהקל עלי בראיונות שהיו לי אחר כך באנגלית.

סיכום

קיצר יש כל מיני אופציות, תבחרו מה שנראה לכם.

וקצת יותר ברצינות: המיומנות של למידה לראיונות טכניים בפיתוח תוכנה היא כישור נפרד לגמרי מפיתוח. לכן אני מקדישה לזה פוסט שלם עם הרבה הפניות למקורות. צריך להשלים עם זה שזו צורת הלמידה המועדפת, ולעבוד על פרויקט צד זה לא מספיק (קרוב לוודאי שישאלו גם עליו בראיון הטכני, אבל לא רק עליו).

כדי להצליח בראיונות טכניים צריך לתרגל הגדרות ולהבין לעומק את התיאוריה, את איך שהשפה או הפריימוורק עובדים מאחורי הקלעים, להכיר כל מיני מקרי קצה ופעלולים. גם צריך הרבה פעמים להפגין בראיונות מיומנויות חישוביות שאולי פחות דרושות באופן שוטף. ויש הרבה חומר לכסות! אבל תזכרו שחלק מהשאלות והנושאים חוזרים על עצמם בראיונות שונים, וכל תרגול נוסף עוזר להשתפר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × 5 =